lördag 1 september 2012

1 September

 
 
Ja så var höstmånaden här med alla vackra färger. Den börjar lika hysteriskt med massor på att göra listan som vanligt.
Jobbade i fredags min sista dag ( för den här perioden) på Forest hotell. Åkte hem och tog en kort liten tupplur på soffan, käkade middag och gjorde mig i ordning för att åka till Rönngården för att jobba ett natt pass.
Hade planerat min dag med diverse att göra ute saker men regnet vräkte ner på morgonen så jag
kröp ner under täcket för att sova när jag kom hem men mycket sömn blev det inte för jag vaknade redan efter en timme så det var bara att kliva upp och åka på jaktmöte med jaktkamraterna.
 
Lyckades idag få tag på begagnade böcker till mina studier, ska hämta dom i Pajala i morgon.
 
Vädret ordnade till sig framåt dagen och det blev en solig vacker dag. Jag plokade av lite svarta vinbär som ska bli god vitaminrik saft till vintern, de hamnade dock i frysen till ett senare saftkoknings tillfälle. Hade behövt kolla hallonen också men tiden räckte inte riktigt till.
Min stora fina björk på gården har "tappat" toppen som har blåst av i senaste höststormen och nu hänger och dinglar och behöver tas ner för kvistning blev också som ett göra till någon annan dag, förstår inte att tiden inte räcker till allt som jag behöver göra...
 

 
Fick en bråttom beställning på 50 hällakakor så kavling stod på eftermiddagens och kvällens schema, orkade dock bara baka ut 2 degar så återstående 2 får bli i morgon bitti.
Efter att disken var fixad så var det inte så mycket mer än att hitta sängen och jag sov nog redan innan jag hade landat på kudden.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar