tisdag 12 mars 2013

12 Mars

Vaknade till en kall och klar morgon, soligt och vackert men som sagt riktigt kallt. I vintras när det var kolmörkt utanför fönstret så kändes det rätt drygt när kvicksilvret hade fruset fast under -30  men nu börjar det kännas lite lättare när det är ljust på mornarna och solen skiner.



Idag var det skoldag igen och vi började dagen med ett studiebesök på ett dagcentra och fick se oss om i lokalerna och fika med de som var där. Nedan deras "vita rum" för avkoppling, ljusterapi och taktil massage.


Efter det fick vi träffa Carin Oja som är enhetschef för kommunens gruppboenden, hemtjänst etc och hon berättade om lönenivåerna och om verksamheten.

Lunch blev det idag på pizzerian ihop med Marlene och Josefin.

När jag kom hem var jag och hämtade mitt nätet fynd, den fina hushållsassistenten som jag köpte till ett bra pris, alla mina tillbehör till den gamla maskinen passar och dessutom har den här en lite större motor så den lär hålla resten av mitt bagar liv eftersom den gamla har hängt med i över 30 år.


Kvällen blev i tv soffan eftersom jag nu började titta på The Following förra veckan och inte kan missa de kommande avsnitten.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar