torsdag 26 april 2012

April i bilder

April i bilder

1 April och till lika Palmsöndagen kom min älskade Curtan till mig i Tärendö


Blev 9 härliga dagar tillsammans här i Paradiset som ägnades åt lite av varje...
Ren fodring

Ett Pajala besök blev det också och lunch på pizzerian

innan vi åkte för att hälsa på mamma och farbror Reinhold


Åkte en tur till Kaunisvaara för att titta på gruvområdet



På långfredagen åkte vi till Muotka på skoter, en solig och vacker dag.


och kaffe kokades i sotpannan i öppna spisen




Ute på stor myren



Påskafton blev det påskmiddag i hop med Curtan och bror Nisse, Curtan "målade" ägg


och självklart var påskharen på besök


Påskdagen ägnades åt skoter åkning på älven och fika ute på renfällen i solskenet


Skoterspår kors och tvärs

Frej fick följa med på en promenad på älven


Åka skoter blev det inte för Frej men en stund i husses famn på skotern.


Den 10 april satte vi oss i bilen kl 08.00 för att färdas de dryga 100 milen till Stuvsta, snö, regn och hårda vindar kantade hela vår resa. Blåste rejält på Högakusten bron.


Mysigt att komma hem och få träffa alla barnen och Evve kom till oss redan på onsdag och sov kvar till fredag, vi besökte Huddingebadet på torsdagen och på fredag morgon kom även lilla Lea och spred solsken i Stuvsta.

13 April för 29 år sedan blev jag mamma till Sofia och dagen till ära bakade jag, Lea och Evve tårta som vi avnjöt ihop med Sofia, Johanna, Frida och Curtan efter vår kåldolme middag som Evve hade beställt.

Lilla Sofia ( bilden tjuvade jag från FB som Mimmi hade lagt ut)


Lördag morgon såg det ut så här på vår tomt

Projekt hitta bil när vi skulle åka till Tullinge för att fira tjejerna

Present öppning


Presentkort till tatueraren

15 April för 32 år sedan kom min förstfödda Johanna
Även denna bild har jag tjuvat från FB som Lina hade lagt ut på sig själv och Johanna

Ett Hackspett par på besök



Frej var på Igelkotts spårning så fort han kom ut


Den 18 April var det dags att åka mot Paradiset igen med flyg från Sthlm till Luleå


Fördrev 3 timmar i ett snöigt och blåsigt Luleå innan det var dags att sätta sig på bussen och färdas genom ett snövitt landskap till Pajala

Torsdag 19:e en solig vacker dag som ägnades åt att umgås och fika med goa vänner, varit till bästa Karin och klippt mig och plockat ögonbryn och på kvällen sålt Judits skoter.





Träffade Irina och hennes söta valp Max


Fredagen 20:e en riktig mys dag som jag började med att plantera pelargon skotten


Var till Forest för att låna skoterkängor och blev bjuden på lunch.

Blev sen hämtad av Anders, Johanna och Anton på skoter för att åka till Knuts och Bosses stuga i Karijoki. En härlig dag i solsken.




Ett gammalt Fiskgjusebo i en gammal knotig frötall.

Knut och Anton

En vacker kväll när solen var på väg ner




Lördagen föll snön ner precis hela dagen så den ägnades åt innepyssel efter att melodikrysset var löst.
Sådde broccoli, gurkor, tomater och basilika i små krukor och längtade till sommaren.
Söndagen bjöd på lite bättre väder och Lasse var här och plogade, mäktiga snövallar lämnade han efter sig och man kan ju fundera när allt detta ska tina...



En riktig slappar söndag blev det och jag läste ut boken som jag började läsa på flyget hem i onsdags.
Kan verkligen rekommendera Åsa Larssons böcker till den som gillar att läsa kriminalromaner.




























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar