fredag 27 april 2012

Fredag 27 April

Denna morgon vaknade jag av att regnet fullkommligt öste ner över nejderna, trist men det ger en förhoppning om att snön ska tina bort lite fortare.
Bestämde mig för att det var en perfekt dag för att sätta en deg och baka lite hällakakor. Medan degen jäste så vek jag min första kompost påse, hittade häromdagen en länk på finska hur man enkelt viker sina kompostpåsar av gamla tidningar och det var ju busenkelt.
Så här blev resultatet

Kopierade länken så håll till godo med en liten video som visserligen är på Finska men man ser ju iaf hur man ska göra.




Fick några förfrågningar på Hällakaka så det blev några degar till när jag ändå var i farten.
Åkte en sväng till Forest för att återlämna de lånade skoterkängorna och luvorna som jag har lagat, lika trevligt som vanligt att träffa alla glada och jag blev även bjuden på supergod fika med en fantastiskt god variant på Budapeststubbe med jordgubbar i som fått namnet Foreststubbe.
Åkte därefter en tur till butiken och sen för att fodra renarna.

När jag stod och kavlade hällakakor funderade jag på hur jag ska fixa min sysselsättning om dagarna och bröd äter vi ju alla varje dag så jag ringde kommunens miljö och hälso kontor för att få lite klarhet i vad som gäller om man vill starta ett bageri. Jag har en affärsidé som jag behöver bolla och undersöka om det över huvudtaget är möjligt. Fick prata med en mycket trevlig kille och det verkar ju inte vara så knepigt, nu gäller det bara att få tag på en lokal och det har jag också en ide om som jag får undersöka i nästa vecka.

Till middag idag blev det kassler och pressad potatis. Soffläge intogs sen för att titta på Lets Danse men något hände och det blev klipp i rullen för jag somnade naturligtvis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar