söndag 29 april 2012

Söndag 29 April

En ny solig vacker morgon med kaffe koppen och lite funderingar på hur dagen skulle förvaltas på bästa sätt.
Började med lite köks rengöring, disk och dammsugning och det behövdes verkligen.
Theres och Lisa kom cyklande till mig och vi bestämde att de skulle med när jag skulle åka och fodra renarna hos Magnus.
Kalven var först lite avvaktande när jag inte kom ensam men så upptäckte hon att Lisa nog var helt ofarlig och dessutom i rätt storlek.





När jag kom hem igen fortsatte jag med städandet och putsade köksfönstrena, ser lite trevligare ut nu när solen kikar in.
Lisa och Johannes kom cyklande till mig och stannade en stund.

Dagens middag blev en supergod fläskfilé från husets resurser med potatisgratäng till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar