torsdag 26 april 2012

Tisdag 24 April

Blev väckt av att telefon ringde när klockan var 06.45. Det var rektorn från skolan som undrade om jag kunde jobba på skolan idag i klass 1-3. Passade mig riktigt bra så det var bara att kliva upp och sätta på kaffet och skutta in i duschen.
Blev en trevlig dag med alla barnen, jobbade till kl 14.30.

När jag kom hem klöv jag lite ved och hackade lite is innan det var dags att fixa lite middag som idag blev kokt torsk med potatis och äggsås.

Idag hade snön rasat ner från magasintaket, tur jag inte har några ärenden dit på ett tag.


Och så här ser det nu ut på gården


och ner mot älven... snart är där förhoppningsvis vatten istället för snö.

Kolla vad snabbt mina små frön har grott och börjat kika upp...

Kollade på "Äntligen hemma" på tv och drömde mig till sommaren när Timell gjorde en vacker bänk av betong och Rappne planterade och förkultiverade... vill också kunna vara ute och jobba snart.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar