fredag 27 april 2012

Torsdag 26 April

Vaknade av att solen sken in genom sovrumsfönstret, en kanon blå himmel utan ett endaste moln så långt ögat kunde se.
En skön morgon och förmiddag med lite adminstration och telsamtal. Tog en liten promenad i det vackra vädret innan lunch. La en liten bogbit på gravning, även om jag har torrkött så är det den gravade bogen som smakar bäst på smörgåsen.
Åkte till dagis för att jobba på eftermiddagen när den ordinarie personalen skulle ha personalmöte, blev inte så många timmar men ett trevligt avbrott från att göra ingenting.

Klöv lite ved och hämtade in en säck, nu behöver jag inte elda så mycket, räcker med att elda på kvällen så håller det värmen till kvällen därpå.
Fotograferade älven även idag och nu börjar det hända saker, mycket vatten på isen så nu är skotersäsongen definitivt förbi.



Mina såddar växer så det knakar när solens strålar skiner på dem i köket, åh vad jag önskar att snön skulle försvinna snabbt nu så jag får dra igång växthuset. Snart måste jag även ta upp potatis i lådor så de får börja gro.


Kvällen ägnades åt att vara social via telefon innan det var dags att hitta sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar