lördag 16 juni 2012

Plantering på kyrkogården

Vaknade toktidigt, klockan var inte mer än 04.45 när jag slog upp mina ljusblå, lördag morgon och jag skulle fått sova länge. 2 svansviftande kamrater blev iaf jätte glada för att komma ut i solskenet. Hade tänkt att krypa ner under täcket en stund till men det var så fint ute så jag kokade kaffe och njöt av fågelkvittret medan Frej och Sigge undersökte nattens spår på gården.

Nu blommar häggen för fullt, så vackert...


Melodikrysset blev löst som vanligt en lördag förmiddag. Åkte sen och hämtade Britta och sen en tur till affären för att handla.

Idag var återvinningen öppen så jag passade på att röjja upp allt glas som rasat ner från växthustaket i vintras och körde det till sopstationen. Nu blir det inget mera glastak, ska beställa okrossbar plast istället, det måste ju bli både enklare och billigare i längden. Vi måste även bygga en trall till golvet innan jag kan ta växthuset i bruk.

På eftermiddagen åkte jag till Britta på en fika och sen åkte vi först till plantshoppen i byn. Fick en vacker Fuccia av Britta som jag ska hänga ute på verandan.



Forsatte sen till kyrkogården för att plantera på gravarna.


Till middag idag blev det stekt fläskfilé som jag gratinerade med lite mozarella ost. Satt ute länge i solskenet och bara njöt medan Frej och Sigge sprang ute. Sigge börjar känna sig mer hemmastadd nu men han är gärna i min närhet och går efter mig om jag så går in på toan. Lilla gubben tror väl att jag också ska lämna honom. Idag har det även fungerat när de ska äta och de har hållit sig till sin egen matskål, lite besvärligt har det varit att hålla sig till sin egen ho eftersom den andra säkert har godare mat och en enda gång har de rykt ihop utan blodvite tack och lov och det var just vid mat situationen.


Även i kväll blev det tidigt i säng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar