lördag 2 juni 2012

Regn & rusk

Lördag morgon här betyder frukost i sängen, DN och melodikrysset. En mysig morgon och jag vaknade utvilad utan att ha vaknat en endagång i natt.

Vi åkte till Kungenskurva för att göra diverse inköp, var in på Rusta och handlade skumpa glas för 5 kr stycket, hade tänkt hyra glas till tisdagens student mottagning men köpte istället när det var så bra pris.
Jag köpte även ett par gummistövlar för nu går det ju inte att gå i något annat när regnet vräker ner. Helt tokigt väder, +4 grader den 2 juni, på julafton var det hela +6 grader här i Sthlm. Långkallingarna åkte på i morse och jag är rätt säker på att inte många plagg i min resväska kommer att användas på denna resa för det ligger bara sommar kläder däri.
Mina tjusiga stövlar, lite annorlunda än de gröna som jag normalt travar runt i.

Till middag idag hade vi tänkt grilla men det gick bort eftersom regnet vräkte ner och det stormade så träden nästan vek sig, istället blev det Ellas fläskfilé och det smakade minst lika gott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar