onsdag 13 juni 2012

Sommargull & brödbak

Vaknade till en solig vacker morgon, satt och filosoferade medan jag åt min frukost, tänkte på hur annorlunda mitt liv har blivit och hur rätt jag gjorde mitt val när jag fick möjligheten.
Åkte till hemtjänstlokalen för att få dagens att göra lista till de brukare vi skulle till idag.
Åkte hem på lunch även idag eftersom jag har Frej hemma och han måste ju få komma ut en stund på dan. Honom har jag fått väcka på mornarna för att han ska hinna ut innan jag åker, han ser måttligt glad ut när jag gör det för han skulle helldre ligga kvar och sova.

Idag fick jag ett skott på sommargull, den riktiga som jag kommer ihåg att mamma hade, hoppas jag nu kan få den att överleva och sen även övervintra den.


Efter jobbet åkte jag och hämtade nycklar till Forest där jag ska jobba på fredag.

Satte degar till Tärendölimpor och Mjukbröd när jag kom hem. Hittade en laxpaj i frysen som jag värmde på för att få något till livs innan jag började baka.
Ella kom och hämtade brödet när det var klart.

Diskade och städade undan efter baket och avslutade dagen med att plantera min fina sommargulls planta samt vattnade lite i landen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar