fredag 8 juni 2012

Många långa mil....




Efter morgonkaffet ihop med Curtan innan han åkte till jobbet satte jag och Frej oss i bilen klockan 04.30. Soligt och vackert i Stockholm när vi åkte.
Första stoppet blev i Tönnebro, kisspaus för Frej och kaffepaus för mig.


Nästa stopp blev i Sundsvall, Birsta där jag stannade och handlade på Coop. Hade bestämmt att stoppen inte skulle bli så många så Umeå blev nästa hållplats. Åkte till Aija och Pekka där jag blev bjuden på lunch och kaffe. Solen byttes ut mot regn i Umeå och så fortsatte det mestadels resten av resan. Töre blev sista stoppet för att tanka och dra på mig mer kläder för där var det riktigt kallt.
Regnet vräkte ner i Tärendö när jag kom fram. +4 grader ute och 14 grader inne så det första jag gjorde var att tända en brasa för att få upp värmen i huset.
Frej hade fullt upp med att spåra både ute och inne.
Kände mig inte det minsta trött trots att jag kört en hel dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar