torsdag 1 mars 2012

Onsdag 29 Februari... Ledig dag

Ledig dag och jag vaknar toktidigt men vad gör det när solen skiner och man kan skrota runt i morgonrock så länge man vill. Riktigt skönt att ha en ledig dag efter att ha jobbat 14 dagar i följd.
Judith kom med Casper som skulle göra mig sällskap idag.
Var till Ann-Sofie, distrikssköterskan som idag tjänstgjorde som skolsköterska och fick min B12 injektion.
Tog fram alla pelargoner i ljuset och klippte ner dem, hoppas de tar sig och ger mig glädje hela sommaren. Mårbackan hade redan börjat blomma så lite trist var det ju att klippa ner den.


Tog även fram älgkött som jag la i saltlag och som jag på lördag ska hänga ut på tork. La även två bitar för gravning.
Jag och Casper var ute och busade i snön en lång stund, jag kastade vedpinnar ut i snön som han sprang och hämtade.
och när han ville ha sina pinnar för sig själv så rusade han upp på den sstora snöhögen.
Kom och ta mig om du kan...


Passade på att klyva lite ved när vi ändå var ute och Casper fattade snabbt galoppen att han kunde hämta mer vedpinnar i vedbon.
Till middag blev det idag leverbiff och även Casper tyckte det smakade gott.

Så här trött blir man efter en dag i snön...


En kvällspromenad blev det innan vi bänkade oss i tv soffan för att titta på Sveriges Mästerkock.
Judith kom sen och hämtade Casper som hade varit ett trevligt sällskap hela dagen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar