tisdag 6 mars 2012

Måndag 5 Mars...

Måndag och ny vecka igen. Funderade på om jag hade försovit mig när det var så ljust ute när jag vaknade, så skönt när det ljusnar mer och mer för varje dag.
På eftermiddagen när jag städade toaletter fick jag ett telsamtal från flygplats chefen som meddelade att min engeska test hade gått bra men tyvärr var tjänsten tilldelad en annan sökande... jaha där stöp man på målsnöret men inte illa att vara med så länge när det från början var 65 sökande på tjänsten.  Det ska anställas en till på en likadan tjänst som han ville att jag skulle söka, får väl fundera om jag ska göra det eller inte, om jag hade varit intressant så hade de väl anställt mig redan nu. Jag har ju lite andra projekt på gång så jag väntar nog och ser om det håller sträcket, skulle vara lite skönt att ha ett jobb här i hembyn med tanke på vad bensinen kostar per liter numera.
Jobbade till kl 16 och åkte hem för att byta om till badklädseln och sen till badhuset för att öppna. Hade endast 2 barn och 2 vuxna i bassängen i kväll. Simmade 200 meter innan jag åkte hem och det var riktigt skönt att få sträcka ut kroppen i vattnet.
Hemma igen så tog jag ur askan och hämtade lite ved innan jag gick in och gjorde mig några varma mackor och en kopp thé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar