torsdag 8 mars 2012

Torsdag 8 Mars...

Mysigt att vakna och ha lite sällskap av en glad vovve, gjorde som jag brukar göra med Frej, öppnade dörren för att släppa ut Bella för en morgon pink men hon ville inte alls gå ut ensam så det var bara att dra en jacka över morgonrocken och gå ut på trappan. Inge rart väder för det blåste och snöade igen, endast -4 grader.Doris kom och hämtade henne och jag åkte till dagens jobb på Forest.Mycket att göra som vanligt på en torsdag när det är skifte av gäster så det blev en och annan säng bäddad även idag.
Klockan 16 åkte jag hem för att svida om till badhus kväll. Vittjade brevlådan och fick nästan ett hysteriskt utbrott för där låg igen ett brev från Unionens A-kassa med samma dj... arbetsgivarintyg som skulle kompleteras för 3:e gången... för uppgifter från 2010! Jag fattar inte vad som ska vara så förbannat svårt för att få mig registrerad som arbetslös efter att ha jobbat 13 år på samma företag på en heltidstjänst, snart är det väl lika bra att gå ur för jag betalar helavgift och en massa pengar i porto för konversationen med dem... säger bara suck!
Hyggligt irriterad åkte jag iaf till badhuset och hade fullt av glada barn och vuxna i bassängen. Simmade även idag 200 meter innan jag spolade och städade av ytorna.
Orkade inte med så mycket när jag väl kom hem så det blev tidigt i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar