onsdag 7 mars 2012

Onsdag 7 Mars...Ledig dag

Så skönt det var med en sovmorgon trots att jag inte låg och drog mig så länge innan jag gick upp och satte en hällakake deg till jäsning och stoppade in lite tvätt i tvättmaskinen.Doris, Ellen och Bella kom på besök när jag nästan var klar med brödet och vi tog en fika. Efter en stund kom även bror Nisse på besök så det blev lite mer fika.
Ägnade några timmar i vedbon för att klyva upp ved för ett par veckors bruk, skönt att ha det gjort så jag slipper stå där varje kväll efter att jag kommer hem efter jobbet.
Doris kom och lämnade Bella hos mig när hon skulle åka till Pajala.

Var sen och levererade lite hällakakor till Björn och Anita som tack för hjälpen för att de var så hyggliga och levererade en väska från Huddinge när de kom upp. Hämtade Britta och var till butiken för att handla.
Till middag idag blev det lövbiff med hemgjort persiljesmör och klyftpotatis, roligt att få laga lite mat ibland men jag saknar mina middags planeringar och att få testa lite nya recept.
Bella blev kvar här över natten så vi tillbringade kvällen framför tv:n innan det var dags för en kvälls promenad innan sovdags. Bella är en liten feg fröken som inte gillar mörkret så det blev ingen lång utflykt i mörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar