fredag 2 mars 2012

Torsdag 1 mars...

Ny månad igen, tyckte det precis blev februari och redan är den slut. Mycket på jobbet idag så tiden har gått jätte fort.Åkte och matade Magnus renar efter jobbet, kalven har nu blivit så tam så man får ha en fight med henne för att ta sig fram med foderhinken när man kommer in i hagen.
När jag kom hem plockade jag ur mina saker ur bilen och lät den gå på tomgång en kort stund medan jag sprang in, tur nog var det inte en lång stund för nu hade den börjat läcka kylarvatten och glykol igen. Felsökte och såg att det var den undre kylarslangen som läckte ur bägge änderna. Förmodligen har den fått en skada efter att jag har kört i drivsnön eftersom plast skyddet som ska skydda under bilen tidigare har skadats.Lät den stå och svalna en stund innan jag fyllde på med ny blandning glykol och vatten och konstaterade att den endast läcker när det blir tryck på slangen vid tomgångskörning. Riktigt milt blev det ute, 0 gradigt på termometern och riktiga vårvindar + takdropp. Stod en stund och tittade på vackert Norrsken som for över himlen. Efter bil meck och vedhämtning så hade klockan lyckats pasera 20.00 innan jag var inne. Middag var ju ingen vits med så sent så det blev en macka och en kopp thé innan det var dags att krypa till kojs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar