lördag 3 mars 2012

Fredag 2 Mars...

En ljus vacker morgon, trodde först att jag hade försovit mig när det var så ljust ute trots att klockan bara var 06.30. Endast -0,3 på termometern och sydliga vindar, kanske våren är på G...
En trevlig dag på jobbet som vanligt och jag jobbade till klockan 17. Åkte sen till macken för inköp av kvällstidning och fick även låna ett skjutmått av Bojja för att mäta kylarslangen eftersom det inte längre går att få tag på den undreslangen vare sig på Fiat eller Mekonomen, den har utgått från sortimentet eftersom man bara håller med reservdelar i 10 år till bilarna. Ska inte en bil "leva" längre kan man ju fundera över. Jag får säkert tag på en ny slang på OK eftersom den undre inte är formpressad och jag får låna smörjgropen på macken när jag nu får tag på slang och ska byta.
Skönt att komma hem och få njuta av fredagkvällen och vetskapen att det är lördag och ledig dag i morgon. Tog upp köttet ur saltlagen och i morgon ska den hängas ut för att torka.
Idag har det varit +2,4 grader som varmast så i morgon har jag även jobb med att rensa växthustaket från snö innan snön blir för tung och spräcker glaset.Lånade med mig ett par snöskor från jobbet så jag kan ta mig ut i snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar