tisdag 6 mars 2012

Tisdag 6 Mars...

Vaknade jätte pigg långt innan väckarklockan ringde, låg kvar en stund och lyssnade på radion och blev upprymmd av Bo Kaspers orkester innan jag klev upp för att tända en bras
a och koka mitt kaffe, kändes skönt att ha gott om tid och bara få mysa en stund innan det var dags att ge sig ut i det vackra vädret.
På jobbet hade vi en special beställning med frukost på rummet till en av våra gäster som fyllde 40 år så jag hjälpte Sussie med att leverera frukost brickor och självklart passade jag på att sjunga Happy Birthday... verkade som det uppskattades trots att jag inte hade sjungit upp mig :)
Efter jobbet åkte jag till Macken och sen till butiken för att handla. Skulle bara ha lite mjölk till morgondagens hällakakor men Anita hade fått in frön så där blev jag botaniserande och drömmande en stund, fick med mig några fröpåsar, gurka, tomat, broccoli och basilika så nu ska här sås och förkultiveras... vårkänslor... tror jag att det kallas.



Åkte sen och hälsade på  Roger och Yvonne som har kommit till byn. Pratade om min läckande kylarslang med Roger och vi kom fram till slutsaten att det nog inte är kylarslangen utan snarare kylarfläkten eller temperaturgivaren som är boven så i morgon ska jag till att börja med kolla om det kan vara en säkring till fläkten som gått eller om fläkten har packat ihop.
Klöv lite ved och bar in några påsar... måste ju göra mitt gym pass varje dag :)
Kokade mig en kopp thé och smakade på köttet som jag har gravat och de smakade gott, nu ska de bara få ligga och torka över natten så kommer det att vara perfekt.
Lite Wordfeud blev det också medan jag eldade men kände mig så trött så det blev sängen rätt tidigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar