söndag 10 mars 2013

10 Mars

En mulen söndag morgon -6 grader och små vilsna snöflingor som flög i luften när jag vaknade. Inget speciellt på agendan för dagen. Började fundera på hur jag skulle kunna få lite mer plats här hemma så jag la ut den stora kontorsstolen och Klippan soffan på säljes siten på FB, stolen gick i samma sekund som jag tryckte enter och blev hämtad någon timme senare. Hoppas att soffan också försvinner snabbt så jag kan få upp bokhyllor efter den väggen istället.
När jag var på säljes sidan så dök där plötsligt upp en Elektrolux hushållsassistent från 09 till ett riktigt bra pris så den ska jag få levererad hem till byn på tisdag. Nu kan jag pensionera min gamla trotjänare som är 34 gammal, visserligen fungerar den hjälpligt ännu men det är nog bara en tidsfråga innan den får en infarkt och dör.
Dammsugaren kom också fram och Smilla som tycker att den är så där lagom läskig fick för sig att undersöka den och Frej tycktes hejja på och peppa. Ibland funderar jag om de faktiskt inte kommunicerar med varandra på riktigt. Söta ihop är det iaf.



Ryggmusklerna är nog inte helt ok ännu så det är bara att fortsätta att knapra piller ett tag till, problemet är bara att jag blir så förtvivlat trött av att äta dessa piller.
Dagen blev kväller trots att jag egentligen inte gjorde något vettigt, satt och sorterade en hög med recept som jag har sparat tillräckligt länge nu. 
Till middag blev det en kyckling wok med lite av varje som fanns hemma, gott smakade det iaf.
Hamnade i tv soffan för att slötitta på lite tv och hamnade plötsligt i en serie som började i kväll "The Following" en riktigt ruggig historia, de 2 första avsnitten visades i kväll och vid närmare undersökning i tv tablån så ser jag till min förskräckelse att den är på 15 avsnitt, suck och jag tror jag är fast. Jag som aldrig är mörkrädd eller känner obehag kontrollerade ytterdörren nogsamt så den var låst innan jag köp till kojs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar