onsdag 6 mars 2013

6 Mars

En mulen morgon -14 grader men solen kikade fram framåt dagen.
Packade in Frej och Smilla i bilen och åkte till Pajala för att leverera hällakakor och för att träffa Eva. Vi var på Tannavallen och åt lunch, viltskav och potatismos stod på menyn och det smakade gott.
Så här mysigt hade Smilla och Frej i bilen medan vi var och lunchade, Smilla har fått överta den mysigaste platsen, han är snäll farbror Frej.


Åkte till Rödakorsets Kupan och kikade, hittade en tröja och en ampelkruka som jag kan hänga ute om det nu blir sommar någon gång, känns som att det tar tid innan dessa stora snödrivor har försvunnit här.
Vi blev bjudna på fika och blev kvar en bra stund.

Hemma igen så väntar mina fina på att bli utlyfta ur bilen, eftersom Frej inte längre hoppar ut själv så behöver han lyftas ner och Smilla som mycket väl kan hoppa ut själv sitter även hon och väntar på att bli utlyft för hon tror att det är så det går till. Så som Frej gör är rätt :)


Onsdag kväll betyder Sveriges Mästerkock så det blev tv soffan för min del. Satt senare på kvällen och lyssnade på Karlavagnen på radion som i kväll handlade om hur tillvida det är ok att förbjuda barn på kafeér, det är sällan jag blir irriterad eller upprörd men detta tycker jag är rena vansinnet. Vilka stackare blir nästa gång portade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar