fredag 8 mars 2013

8 Mars

En ny klar och fin morgon, -12 grader. Fredag igen, tyckte ju precis det var måndag och jag hade en hel sportlovsvecka framför mig. Internationella kvinnodagen är det också och på radions kanal P4 spelas det bara musik och sånger av kvinnor.
Hade precis kommit ner i köket och satt på kaffet när Karl-Erik kom och plogade så jag fick skynda mig ut för att flytta bilen.
Idag har jag sorterat papper och försökt få in i pärmar, jisses vad med papper man har och så här många årsbesked som jag har fått i år har aldrig hänt förut.
Satt även och bläddrade i det senaste numret av Mat magasinet som jag fick i brevlådan här om dan och oj så mycket goda recept jag hittade, påsktårtan är räddad ( den på bilden) visst ser den väl god ut?


Efter att jag hade ätit lunch blev jag jätte trött så jag gick och la mig på soffan och sov en timme.
En kort promenad i solskenet när jag var och hämtade posten, skönt när vinden var i ryggen men ack så kallt i motvind.

Fick besök av Yvonne, Lisa, Ludvig och Herman. Smilla blev jätte glad när det kom någon som ville leka med henne. Hon är så rolig när det kommer någon på besök, normalt brukar ju katter gå och gömma sig men icke hon, hon gör precis som Frej, springer ut i hallen för att möta. Snart börjar hon väl att vifta på svansen också.
Fick ett paket av Yvonne med så fina stickade sockor som hennes mamma hade stickat i Lovikkagarn, kommer att bli super sköna i mina siepakat (lappskor i renskinn)


Till middag idag blev det potatisgratäng och stekt fläskfilé som jag fyllde med mozarellaost och basilika. Eftersom det var kvinnodagen så festade jag till med en Irish Coffe här i min ensamhet medan jag tittade på Skavlan på tv. Satt uppe och kollade tv till kl 02 i natt, rätt ovanligt för mig men "Och han älskade dem alla" av Stephen King gick på 4:an. Jag kommer ihåg när jag läste boken för många år sedan hur rädd jag var medan jag läste men kunde inte sluta läsa förrän den var utläst :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar