fredag 15 mars 2013

15 Mars

En ny kall morgon -22 grader och fina små snöflingor som singlade ner innan solen tog över och sken från klarblå himmel. Satt och pluggade en stund på morgonen innan det var dags att åka till Karin för att få håret bli klippt.
Var sen och hämtade Britta och åkte till affären för att handla.
Fick min fordonsskatt i brevlådan idag och upptäckte att jag även får glesbygdsavdrag när jag bor här uppe, hela 32:-/månad. Det var inget jag hade en aning om att man fick.
Fortsatte med pluggandet i några timmar. Smilla som tycker jag är tråkig när jag bara sitter passade som vanligt på att krypa upp i knät på mig och somnade som en stock.


På eftermiddagen följde jag med Kati som sällskap till Gällivare och handlade.
Hittade en praktisk liten katt väska/bur som kan vara klokt att ha med sig i bilen ifall hon får något tok ryck   eftersom det tar så många timmar att resa, nu kan jag iaf stänga in henne om det skulle behövas.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar