lördag 16 mars 2013

16 Mars

Solig och vacker lördag morgon, visserligen några små snöflingor som dalade ner en kort stund men det har det ju gjort flera mornar nu, -22 när jag klev upp men det hade varit -31 som kallast under natten.
Frukost och melodikryss som vanligt en lördag morgon.
I Lovikka var det vantfestival idag så jag hämtade Britta som gärna ville följa med och så åkte vi genom soligt landskap.
Rätt mycket folk som besökte festivalen. Susanne och Jan från gruppen Jord sjöng och spelade.


Vantar i olika skepnader




Vant utställning


Vant tävling

Den vinnande vanten i tävlingen som även jag röstade på.



Snö vante

Jätte vanten som är med i Guiness rekordbok som största vanten i världen.


Hantverks teknik visades upp



Fanns annat än vantar också...




Britta väntar på att mode visningen ska börja, skönt att sitta på renfällar.


Modevisning på snö-catwalken runt montern med jätte vanten.
Design Marju Matsin, Kero hantverk, Converse "Lovikka all star"




En jätte trevlig dag hade vi med Britta som även träffade gamla vänner där, hon berättade att hon som 17 åring tjänstgjorde som piga i Lovikka som är grannby till Lautakoski där hon kommer ifrån.

På eftermiddagen fick jag besök av Johanna, Anders, Anton och Elias som var ute på skoter tur så nu har jag ett uppkört skoter spår till gården från älven.

Till middag idag blev det Wok Athena.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar