onsdag 1 januari 2020

2020-01-01

                                                     
                         
                                                        Gott Nytt År 2020!
Nytt År och Nytt Decennium... Undrar vad de nya 365 oskrivna bladen har att bjuda på?
Det var några år sedan jag var inne på min blogg så nu när det blev nytt år tänkte jag göra ett nytt försök att återuppta det igen. Jag har ju all tid i världen att sätta mig vid datorn alltid då och då när kroppen fungerar någorlunda.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta nya år ska föra något gott med sig så jag kan få bli frisk eller åtminstone få någon medicin som kan hjälpa mig att åtminstone få känna mig friskare och piggare och ha en kropp som fungerar som den ska.
2016 blev jag sjuk efter en svår influensa så nu går jag in på de 4:e året utan att något läkemedel har hjälpt mig utan tvärtemot gett mig svåra biverkningar.

Jag är diagnostiserad med Seronegativ RA och har testat det flesta läkemedel som finns på marknaden: Enbrel, Benepali, Remsima, Humira, Simponi, Cimzia, Orencia, RoActemra, Xeljanz, Metotrexat, Metoject, Arava, Myocrisin (Guldinjektioner) Kortison. Kortison har jag ätit i stort sett hela tiden ihop med alla injektioner samt fått som både ledinjektioner och intravenöst.
Guld injektionerna gav mig en svår allergichock och ett besök på akuten, Många av de andra blev jag skinnflådd i händer och fötter utav, eller så gav de ingen effekt alls.
Nu går jag enbart på Prednisolon (kortison) samt Hydrokortison eftersom jag även har drabbats av
Binjurebarksinsufficiens som betyder att mina binjurar inte fungerar som de ska och således fungerar inte mitt eget kortisol. Binjurebarksinsufficiensen är även den en biverkning av all kortison som jag har knaprat i mig. Dessutom fick jag i januari 2017 en Stroke som jag är rätt säker på även det var en biverkning eller rättare sagt på grund av något utav de biologiska injektioner som höjde både blodtryck och kolesterol till skyhöga värden utan att någon kontrollerade det.

Ja det här var en återblick på en del av decenniet vi precis lämnat, mycket mer trevliga händelser har ju naturligtvis passerat men som sagt så har mitt liv de senaste åren mest speglats av sjukdom som jag säkert återkommer till längre fram.

Kul var det iaf att sätta sig vid hemsidan och bloggen igen efter många års bortavaro, ska snygga till min kokbok och även lägga till veckomatsedeln igen. Blir nog inga långa stunder vid datorn eftersom händerna och framförallt fingrarna är så stela och onda men korta stunder ska väl fungera mellan vilopassen som är många varje dag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar