torsdag 9 januari 2020


 

Började morgonen med ett telefonmöte med min Reumatolog som handlade om min tänkta nya medicin Sandimmun som jag skulle ha börjat med redan förra veckan men som jag satt och läste om kontraindikationer med andra läkemedel som jag äter. Tyckte inte det kändes ok att börja med denna medicin som dessutom skulle ner montera mitt immunförsvar som redan idag är obefintligt och dessutom inte skulle passa ihop med de preparat jag äter idag. (Sandimmun ges till transplanterade patienter för att stärka cellkärnan och ifrån stötning.) 
Jag blev inte så mycket klokare av vårt samtal och uppenbart inte doktorn heller eftersom hon skulle prata med sina läkarkollegor och ringa mig i morgon bitti igen, samma skulle hon diskutera om mitt Hydrokortison som jag har för Binjurebarkssvikten eftersom mina tabletter enbart räcker till 29/1 och de på Reumatologen vägrar skriva ut något nytt recept så jag behöver ringa Sophiahemmets Endokrinolog varje gång, till saken hör att min Reumatolog nu skrivit en remiss till Endokrinologen på Sunderbysjukhus så jag förstår inte varför det ska vara så svårt att skriva ut ett nytt recept. Till Sophiahemmet har jag inte krafter att ta mig i mitt tillstånd som det är nu.

Ja vi får väl se vad jag får för svar i morgon. Detta tog iaf mina krafter för denna dag så den har mest gått till vila. 
Köttsoppan blev iaf kokt och middagen smakade bra när Curtan kom från jobbet.
Kvällen tillbringades i TV soffan med Sveriges Mästerkock och Sverige mot Norge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar