söndag 5 januari 2020

                         

                 


Trettondagsafton 2020, en vacker morgon och -22 grader på morgonen. Hälsomässigt en lite bättre dag eftersom jag höjde kortisonet igår, till och med febern var på lägre nivå, bara 38 grader när jag vakna. I går pendlade den mellan 39-40 hela dagen.
Curtan for på en skotertur till  Muotka men jag valde att stanna hemma, tyckte inte att min kropp orkade med någon utflykt trots att jag gärna hade velat dit jag med.
Gjorde något jag tänkt på sen innan jul och det var att baka biskvier och goda blev dom.

Idag har jag tänkt tillbaks på 2013, ett år som innehöll både sorg och lycka.

I Januari flyttade lilla Smilla hem till mig och Frej och de blev de bästa vänner 💟











I April flyttade vi från huset på Myrmarksvägen i Stuvsta












4 Maj fyllde kära farbror Reinhold 100 år, på fotot jag med jubilaren och faster Elsa.










Många besök hos mamma blev det också, här med Britta.












I September jagades det älg













3 Oktober var en sorgens dag när lilla mamma somnade in i den eviga vilan.
9 Oktober hade vi en bisättning här hemma och 19 Oktober begravning.













I November var jag tillbaks i Stockholm och nu bodde vi i en liten lgh på Pelargatan, grannar med Globen. Jag gjorde min praktik på Villa Cederschiöld som var en dagverksamhet för dementa. Mina studiekamrater Josefine och Madelen samt vår fröken Hannele kom också till Sthlm och vi var på studiebesök på Silvia hemmet.
 

14 November blev Smilla 1 år och samma dag tog vi farväl av vår älskade Frej som blev 14 år, han blev hastigt sjuk och det bästa var att låta honom somna in.
 

Den 2 December fick vi hem Frejs urna och denna bild säger mer än alla ord i världen 💖












3 December startade jag och Smilla vår resa hem till Tärendö igen.



 15 December blev vi färdiga Undersköterskor.









Ja det var ju en hel del som hände även detta år och det var ett evigt flackande på E4:an mellan Stuvsta och Tärendö och de resorna saknar jag inte det minsta även om jag emellanåt kan sakna Sthlm, framförallt för att mina flickor och barnbarnen bor där. Hoppas den dagen kommer snart när jag är så pass kry att jag orkar med en resa till dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar