måndag 20 januari 2020

 

 

 En vacker vinter måndag och alldeles lagom kallt med typ 5-6 minus grader, inte mycket till sol men ljuset det blåa och ljuset som kommer dag för dag. Idag var solen uppe 4,5 timmar och i morgon plussar det på med 8 minuter till. Ja, jag älskar denna vackra årstid med den vita vackra snön.
Något mer jag älskar är alla fina fåglar utanför vid fågelbordet, idag var Gråspetten och smaskade på talg och fröer, vet inte att jag sett den här tidigare så det var jätte roligt att hen hittade hit.

Med posten kom ett formulär från Reumatologen som skulle fyllas i inför nya behandlingen och om jag svarade JA på någon fråga så skulle jag ringa vilket jag också gjorde.
Till saken hör att jag har haft feber i över ett år och blivit remitterad kors och tvärs från Sunderbyn till Pajala HC och vice versa och har träffat en massa läkare som inte har kunnat utreda problemet men nu när jag ska påbörja nya behandlingen får man inte ha feber. Suck så trött jag blir! Jag vill ha en ordentlig utredning av min Binjurebarksvikt hos Endokrinologen innan jag får min nya behandling eftersom det verkar vara den sista utvägen när alla andra utvägar är uttömda efter alla år. Nu fick jag iaf prata med en vettig sjuksköterska på behandlingsenheten som skulle ta detta med min läkare på Reumatologen. Ja inget annat än att vänta på vad svar jag får men patienten får väl inte ha rätt.
Väntar gör jag också på att få ett beslut om att läkarintyget har fått ett beslut från Försäkringskassan om jag ska få någon sjukpenning framöver eller inte. Lika stressande varje gång läkarintyget förlängs och man inte vet om man ska bli utförsäkrad eller ej. Det är inte alldeles lätt att vara sjuk i dagens Sverige. 
Nu har jag gnällt slut för idag och ska sätta mig och titta på Guldbaggen 2020 på Tv en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar