lördag 4 januari 2020



Oj,oj,oj vilket bus väder det är idag, -17 grader i morse och nu bara -3. De blåser eller rättare sagt stormar så man tror att taket ska lyfta.
Hade tänkt plocka ner julen och tomtarna idag när första solen skulle lysa på trädtopparna som det brukar 4 januari men ingen sol idag så tomtarna får hänga med någon dag till och det gillar min kropp också som inte riktigt vill hänga med idag.

Idag har jag funderat kring År 2012 och vad som hände då. Det var ett händelserikt år.

I Stuvsta renoverades det för fullt inför framtida försäljning, ja inte jag men Curt, jag pendlade mycket emellan de två bostäderna med 120 mils avstånd emellan.
Evve var mycket hos oss och här nedan håller hon och Leo konsert för oss nere i gillestugan.

Vårvinter i Tärendö var iaf självskrivet, här på stugan efter en skotertur med vänner.

Många besök hos lilla mamma på hennes boende i Pajala blev det också 💕

Jobb var det minsta problemet trots att de flesta tyckte jag var fullkomligt galen som flyttade från en storstad till en byhåla.Jag jobbade på Hemtjänsten, Rönngården, skolan, Förskolan i Tärendö samt skolan i Pajala. I juli fick jag även en tjänst på Forest hotell. Utöver det så bakade jag på beställning.
I Augusti bestämde jag mig för att bli skolflicka igen och började plugga till Undersköterska på komvux i Pajala.

Hade nog inte tänkt att skaffa mig någon katt men ett besök hos min kurskompis Josefin fick mig att tänka om
när lilla Smilla valde mig, en ljuvlig liten kattfröken
och hon är fortfarande lika ljuvlig.


Nu bli det snart Piccata Milanese som Curtan ska fixa till och sen är det väl inte så mycket mer än att parkera sig i soffan framför tv:n, soffan har jag redan hunnit konsultera för vila några gånger idag,






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar