lördag 25 januari 2020


Ingen bra lördag för min del, jätte stel i alla leder och med svullna händer och fingrar som tjocka prinskorvar. Vackert där ute men jag har inte varit utanför dörren. Smilla har inte heller varit så intresserad av att gå ut när termometern har visat -24 kalla grader, hon har legat på fönsterbrädan och kikat på fåglarna och suttit och kikat på mig här vid datorn.


Curtan har fixat dagens middag som blev Portvinsbräserad kycklingfile'med Rotselleripure', jätte gott. Han bjöd även på en Irish Coffe efter maten. Han passar upp mig på alldra  bästa sätt när jag har det så här besvärligt med allt. Jag skulle inte klara av att bo här om inte han fanns vid min sida. Försöker att inte vara bitter när jag tänker på hur jag hade det innan jag blev sjuk, på allt jag gjorde, och nu knappt klarar av att bre en smörgås när det är som värst. Nej inte ge upp, försöka tänka positivt och hoppas på att under ska ske så jag åtminstone ska bli lite mer rörlig och få ett immunförsvar värt namnet.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar