fredag 24 januari 2020

Vaknat till en vacker morgon. Efter frukosten åkte Curt till Pajala för provtagning på Hälsovårdscentralen, hade gärna följt med men eftersom jag inte ska utsätta mig för risker för att bli smittad så är det säkrast att stanna hemma.
Orkade iaf med att baka en tårtbotten till kommande behov.

Fick vackra tulpaner av Curt och vi var även och uppvaktade Ebba som blev 91 år idag.

Finnmix på radion medan maten blev klar, idag blev det Grekiska fetaostbiffar med ugnsrostade rotsaker och aioli.(Receptet finns i min kokbok på min hemsida)

Tv kväll som jag mestadels sov bort, vaknade med jättehög puls och frös så jag skakade. Tog tempen och den hade plötsligt gått ner till 36 grader från tidigare 39 grader. Normalt fryser man när tempen går upp men mitt bekymmer är ju allt annat än normalt, kollade även blodtryck och puls och trycket var lågt medan pulsen låg på 108 trots att jag bara hade legat i soffan och sovit. Ja inte vet jag vad som händer i kroppen men otäckt är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar