måndag 1 oktober 2012

1 Oktober

Jisses, nu är det ny månad igen. Vaknade strax innan kl 07 och det första jag såg var en älgko som stod och betade inte långt från mitt sovrumsfönster och strax efteråt kom en grann tjurkalv klivandes.
Det är inte bara klockan de kan, verkar ha stenkoll på jaktkalendern också eftersom det från idag är jaktstopp och uppehåll i 2 veckor. De gick på ängen och betade som vilket tamboskap som helst.
Kon flyttade sig sen och stod och iakttog mig när jag rörde mig i köket medan hon väntade på kalven som stod bakom växthuet och mumsade i sig av sånt som jag komposterat.
Ja vad säger man, ironiskt är det och jag känner mig som han Edvin i Avliden i Hälge serien där han blir häcklad av Hälge och hans älg polare :)
 
 
Skoldag idag men jag stannade hemma för att försöka kurera mig från snörvlet. Har bara tagit det lugnt hela dagen, varit en sväng till affären och suttit och pluggat en stund på kvällen är väl i stort vad jag har fått uträttat i dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar