lördag 6 oktober 2012

6 Oktober

Lördag morgon och regnet öser ner, alltså blir det en inne dag men det kan vara rätt mysigt det med att få strosa runt i morgonrock, dricka kaffe och lösa melodikrysset. Satte på en maskin med tvätt och slängde in benen ( alltså inte mina utan älgens) i ugnen för rostning till det sista fond koket för denna höst. Löste melodikrysset utan några större besvär oh sen var det dags för att börja koka fonden och hämta lite grönt från växthuset för att göra en Bouquet garni som är ett kryddpaket inlindat i purjolök för att få smak på fonden.
 
 
 
 
Växthuset ja, det behövdes ju plockas ur och ta upp potatisen som jag hade sått i en Ikea påse,det var grodd bakpotatis som jag stoppade ner men så mycket bakpotatis var det inte som hade vuxit upp men dock potatis som jag skördade, inte så stor men koka den går säkert och bra kommer den också att smaka. Jag drog på mig regnkläder och stövlar och stövlade ut i regnet och de var riktigt skönt att vara ute.
 
 
Skönt att komma in och dra på en brasa och fortsätta med fondkoket och lite köttfärs blev också malet.
 



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar