fredag 19 oktober 2012

19 Oktober

Skönt med en sovmorgon och att få sova till man vaknar utan någon klocka som ringer. Började morgonen som vanligt med att koka kaffe och tända en brasa i kökspannan. Satt och pluggade en kort stund innan jag kom på att jag hade lite annat pappersarbete som behövde fixas undan och sen kom jag på att jag nog behövde dammsuga också... ja med andra ord så hade jag ingen motivation till att plugga alls.
Kati kom och fikade med mig och vi satt och surrade om ditt och datt tills klockan plötsligt var 12.30 och jag behövde göra mig i ordning för att åka och jobba. Var på fritids även idag och hade stängningen på dagis på em.
Var och handlade efter jobbet och när jag kom hem så var det raka spåret till vedbon för att hämta ved innan det blev mörkt.
Till middag idag blev det lax i tomat och örtsås och ett glas vitt till det.Hade tänkt mig en tv kväll men jag vet inte riktigt vart kvällen tog vägen för plötsligt var klockan alldeles för mycket och det var dags att sova för att orka med helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar