lördag 13 oktober 2012

13 Oktober

Var uppe redan vid 06 tiden och kokade kaffe och drog på mig jakt kläderna, älgjakten började idag efter uppehållet och jag hade bestämt att jag skulle vara hemma på morgon passet eftersom det fullkomligt myllrar av älgar här, i förrgår hade det stått 7 älgar på Rogers gård och igår kväll var ju Frej ute på sin jakt. Tyvärr hann jag inte med så mycket jakt förrän jag fick ett sms om att ett stort djur var fällt så det blev förflyttning till skogen istället.

Älgko

 och Älgtjur

Lite fika och mys en tidig morgon på hygget.

Sista färden...

Flådda och klara...


Frej fick vara med och nosa 

Idag säger jag Grattis till Leo som blir 19 år, minstingen som jag är bonus morsa till, tänk han var bara 4 år när Curtan och jag träffades, oj vad tiden går...

Inspekterade fasaden där Hacke hackspett har hackat och han har lyckats få upp ett rejält hål, får nog resa en stege och försöka fylla det eller spika på en plåt bit men risken är väl att han gör nya hål på andra ställen.

Dagens middag blev laxburgare fyllda med mozarella, såna där från Rönnbäcks fisk som man köper färdiga på Ica här i byn, ibland är det skönt att slippa laga mat och att det går snabbt.
Kvällen har jag ägnat åt att plugga och att sova i soffan när jag skulle tittat på tv... ja så häftiga är mina lördag kvällar. Nu är det midnatt och snart söndag så det är nog hög tid att hitta upp till sängen efter en lång dag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar