tisdag 16 oktober 2012

16 Oktober

En frostig och kall morgon, -2,8 på termometern och i natt hade det varit -6,1 grader som kallast.
Efter lite frukost satte jag mig och började plugga om Andningsorganen, fick ett samtal från dagis där det var kris på personal så jag lovade att komma in till kl 15 för att ta stängningen. Pluggade hela dagen tills det var dags att åka och jobba. Efter jobbet åkte jag för att hjälpa till med att skära ner älgarna som hängde ute. Anders och Johanna var nästan klara när jag kom så mycket till hjälp var jag inte.

Det började snöa ordentligt till kvällen och jag gjorde en trist upptäckt när jag skulle köra in bilen i garaget, den gick inte in eftersom jag inte kan fälla in de yttre bakspeglarna på den. Trist men bara att gilla läget.

Hämtade ved och tände i kökspannan. Orkade inte laga mat så det blev thé och mackor medan jag sat och pluggade resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar