onsdag 10 oktober 2012

10 Oktober

Grattis på oss som firar 2 årig bröllopsdag idag! 101010 kl 10.10 på Huddinge kommunalhus med Evve som "vittne" såg det ut så här när vi hade blivit man och hustru.
 
 
Hade varit trevligt att få tillbringa denna dag med min älskling men när det är 120 mil emellan oss så blir det ju lite svårt. Istället blev det en pluggar dag med att skriva en omvårdnadsplan till Sture 77, ett prov som ska lämnas in till i morgon.
När jag satt som bäst med medicinlistor och provvärden så kom Hacke hackspett på besök och tyckte han kunde hacka på fasaden, hjälpte inte hur mycket jag än försökte skrämma iväg honom, han flög bara till den närmsta elstolpen och sen tillbaks igen till husväggen och detta resulterade i att jag hade en hackande hackspett utanför och en tok skällande Frej inomhus. Inte alls enerverande och Hackspetten är fridlyst... trodde först det var en mindre hackspett men fick en bra bild på den så nu har jag artbestämt den till en Större hackspett av hankön.
 
 
Ja sånt pysslar jag med här i mitt paradis med alla djur omkring mig :)
 
Till middag idag blev det rabarberkyckling eftersom jag fick så mycket rabarber av Inger i söndags.
Fortsatte att plugga och göra klart mitt arbete om Sture innan jag sstöp i säng strax innan midnatt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar