lördag 13 oktober 2012

12 Oktober

Vaknade tidigt med en förskräcklig huvudvärk och mådde illa, fan jag skulle ju jobba idag på skolan hos F-klass - 3:an, tog en Alvedon och försökte somna om och hoppas på att jag skulle vakna pigg om några timmar, vilket jag inte gjorde så det var bara att sms:a till rektorn och berätta att jag var sjuk. Inte mycket att göra för jag klarade inte av att kliva ur sängen. Lyckades iaf somna om efter ett tag och sov som en klubbad oxe till klockan var 10 på fm.

En riktig segar dag när absolut inget blev gjort, huvudvärken gav med sig så småningom men det kändes som jag hade gått genom en mangel. Orkade masa mig till affären för att handla lite och lagade älgskav och potatis till middag innan jag la mig i soffan framför tv:n och självklart så somnade jag gott.

Släppte ut Frej på en kvälls pink innan vi skulle sova och vad gör hund rackarn, jo han drar iväg tok skällande efter älg ut i mörkret. Stod och ropade efter honom en bra stund och hörde ett frustande utifrån mörkret så det var verkligen ett djur där ute som han hade fått vittring utav. Klädde på mig och gick ut för att leta men det var ju som att leta efter en nål i en höstack med en liten ficklampa, efter ca 45 minuter kom han tillbaks helt slut.
Jag vaknade igen vid 03 på natten och gick ner på toa och Frej följde efter och ville ut, jag kunde ju inte ens drömma om att han skulle ut på jakt igen så jag släppte ut honom... skulle jag inte ha gjort för han drog skällande iväg som en avlöning och jag i morgonrock och gummistövlar efter med ficklampan i högsta hugg. Hann i fatt honom när han var på väg upp till potatislandet. Ja det är ju tur man bor som man gör utan grannar, hade varit en syn för gudarna med mig i morgon rock och gummistövlar mitt i natten :-)
Frej var rätt billig efter sina älgjakts utflykter kan jag väl tillägga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar