söndag 21 oktober 2012

21 Oktober

Vaknade till en kylig morgon, -9 grader visade termometern och det hade varit -12,4 under natten. Har inte haft något larm under natten så jag har fått sova gott.
Kaffe och tända eld i kökspannan var det första att göra för jag hade bara 18 grader i köket när jag kom ner. Nu har det börjat bildas is i form av en sörjig massa även i Tärendö älv.


Riktigt vintrigt på gården...

Pluggade ett par timmar innan jag fortsatte med fin styckningen av köttet som jag inte orkade ta itu med igår kväll, nu är det bara köttfärsen kvar att mala vilket jag inte hann med idag heller eftersom jag började jobba kl 14 på hemtjänsten.
En vacker eftermiddag när solen var på väg ner.



Klockan var 22.30 när jag äntligen kom hem efter ett trevligt jobbar pass, hade inte hunnit ta någon rast under passet så det fick bli några mackor medan jag tittade på Solsidan på tv4 play eftersom jag hade missat de senaste avsnittet på tv i kväll.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar