söndag 21 oktober 2012

20 Oktober

Lördag morgon och jag fick även denna morgon sova så länge jag ville utan att ha en tid att passa på morgonen. Kokade mitt morgonkaffe och tände en brasa innan jag satte mig och pluggade en stund innan melodikrysset började, det var längesen jag satt hemma en lördag förmiddag och löste krysset så det kändes riktigt mysigt att få sitta i köket med kaffekoppen och bara ta det lugnt.
Värmde på lite lunch innan det var dags att åka för att grovstycka de två älgarna ihop med jakt kamraterna, klädde på mig ordentligt för det var +-0 grader på termometern trots att solen sken och det var en riktigt vacker dag. Kallt som attan om fingrarna att hantera de kalla köttstyckena men vi var många så det gick rätt fort iaf.
Efter att köttet var styckat avslutade vi dagen med att fika tillsammans och Bosse hade till och med köpt med sig en tårta.

Åkte hem med mina köttbackar och tänkte åka för att hämta beredskaps telefonen eftersom jag ska ha natt beredskapen för hemtjänsten när Marita ringde och sa att hon skulle komma med den till mig. 
Var och handlade och bar sedan in ved eftersom det såg ut att bli en kall natt för det var alldeles klart på himlen. Upptäckte tidigare idag att i Kalixälv flöt det nu is sörja men i Tärendö älv syns det inga såna tecken ännu. 
Började att fin stycka köttet och gjorde i ordning lite grytbitar till dagens middag som blev en super god köttgryta som jag åt med potatis till.
Har nu styckat upp det mesta av köttet men orkade inte göra allt eftersom nacken och ryggen började värka efter att jag stått i så många timmar. Resten får jag göra i morgon. 
Ute är det nu -10,3 grader och kallare lär det säkert bli framåt natten. På min beredskaps telefon är det än så länge tyst och stilla och jag hoppas det fortsätter så resten av natten så jag får sova gott, känner att min slitna kropp behöver det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar