lördag 7 januari 2012

Fredag 6 Januari...

Vaknade med huvudvärken som började redan när jag la mig i går, försökte preparera mig med Ipren som dock inte hjälpte speciellt mycket. Lasse hade varit och plogat på morgonen men inte ens det hade jag hört. Efter en massa kaffe så började jag att plocka ihop allt som hängde på julgranen och sen åkte den ut, egentligen synd för den var så fin och inte blev det nämnvärt mycket barr heller efter att jag kastat ut den. Dammsög upp det lilla som hade trillat av. Tog ut askan ur kökspannan innan jag gick ut för att skotta plogvallarna framför garage och vedbod, hämtade in ved och tände sen en ny brasa. Något i kroppen som liknar förkylning för jag var helt slut efter det jag hade gjort. Fixade middag, eller rättare sagt kokade potatis och åt av resterna av skinka, fårfiol och älgkött. Precis som jag satte mig ner för att äta så blev det strömavbrott så det var bara att snabbt tända lite ljus för att kunna se något och när jag var klar med det och hade börjat tycka att det var rätt mysigt trots allt så kom strömmen tillbaks.
Kröp ner i soffan under en filt och somnade som en klubbad oxe, vaknade av att Eva ringde och undrade var jag var för jag skulle ju varit hos henne i Pajala vid den tidpunkten och sen skulle vi ju dansa till Drifters natten lång... ja...hmmm, var ju bara att inse att jag inte mådde någe vidare och frös gjorde jag också så jag värmde bastun för att få upp värmen i kroppen. Danser blir det garanterat fler utav, bättre att försöka kurera sig.
Lite kuriosa för den 6 januari:
1940- Sveriges första skidlift invigs i Åre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar