onsdag 18 januari 2012

Tisdag 17 Januari...

Sov länge och gick inte upp förrän kl 09.30. Kändes lite kyligt så jag började med att elda medan kaffet kokade. Åkte sen en sväng till macken för att tanka bilen. Fick ett trevligt samtal från rektorn på skolan här i byn om vick på fritids i morgon, visserligen bara ett par timmar på eftermiddagen men även en tusenmila färd börjar med ett steg.
Klöv lite ved och bar upp till verandan. Tände en ny brasa och gjorde iordning en fika korg till mamma innan jag åkte till Pajala.
Var först till Polisen och lämnade in licensansökan för jaktvapnet så nu är det bara att vänta.
Var in på Kupan och fyndade lite tyg till fler kuddar, hittade en vacker duk med Dalahästar som ska bli en kudde.
Åkte sen till mamma som var riktigt pigg och glad idag, vi satt och fikade och pratade i flera timmar om ditt och datt. Inte alla rätt men minnet klarnade allteftersom vi pratade.
Klockan 17 träffade jag Eva och Inga-Lill på Snickarbacken för att äta en supergod middags buffé.
Efter trevlig umgänge var det dags att åka hem igen.
Körde ut soptunnan till stora vägen eftersom det är sophämtning i morgon.
Satt en stund med en jobbansökan innan jag övergick till att spela Wordfeud och vips var klockan över midnatt igen. Borde då ha gått och lagt mig men kom på att jag skulle lägga in lite musik i en spellista på Curtan Spotify så i säng kom jag inte förran väldans sent, hade nästan blivit tidig morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar