lördag 14 januari 2012

Fredagen den 13:e Januari.... Förkylt...

En ruggig morgon att vakna till, dunder förkyld och ute blåste och snöade det men inte mer än drygt -7 på termometern. Idag hade jag bestämt mig för att det skulle vara städdag här hemma, det blir en massa skräp av allt eldande när man släpar in ved. Köksmattorna hamnade i tvättmaskinen och askan togs ur pannan innan jag dammsög och skurade och tog fram rena mattor. Nöjd åkte jag sen och handlade och hjälpte även Britta med det hon behövde från affären.
Stod och klöv ved en stund och fyllde på lådor att ta in på verandan innan det var dags att fixa middag som idag blev Thai inspirerat.
Kände mig inte alls pigg och på allerten, allt kändes bara svårt, ledsamt och jobbigt och jag tror att jag snöt ut hela mitt självförtroende under kvällen. Ja, en riktigt "tycka synd om mig själv" kväll blev det innan det var dags att pilla i sig lite Ipren och avsluta kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar