söndag 15 januari 2012

Lördag 14 Januari...

Gick inte upp förrän klockan var strax efter 09.30, en klar och fin dag och första solstrålarna på grantopparna över ängen. Kokade kaffe och tog ur askan och tände en ny brasa. Lördag morgon innebär melodikrysset och det löste jag medan jag satt med morgonkaffet. Förkylningen var kanske något bättre men tjock otäck hosta och jätte snorig... bara att gilla läget.
Åkte en tur till butiken när de öppnade kl 13 och fy för den lede vad kallt det var ute, riktigt Stockholmsväder när man inte ens kan klä sig mot kylan, det var så fuktigt och drygt -20 grader, faktum är att när det var -28 så var det skönare ute.
Nu har isen börjat packa sig nedanför forsen

och man kan förstå att det är fuktigt när man ser diset över älven när värmen från vattnet stiger upp. Jag frös om både händer och fötter trots att jag var ordentligt klädd när jag hämtade in lite ved innan jag kom in i värmen igen.
Fixade middag som idag blev citronkyckling.

Nu slog klockan precis midnatt och dagen är till ända, har haft några trevliga telsamtal och trevligt besök av Magnus och så har jag förståss bytt bokstäver på Wordfeud med bror Nisse. Ute är nu -26 grader och elden sprakar gemytligt i kökspannan. Snart dags att krypa ner under täcket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar