måndag 2 januari 2012

Söndag 1 Januari 2012... Nyårsdagen

Nytt år och 366 nya dagar på kontot att förvalta på bästa sätt. Denna dag vet jag inte om jag har förvaltat på bästa sätt, har nog mer slöat och slappat men något bra har jag lyckats med och det är att lägga ut mitt CV på arbetsförmedlingens site. Ja, och så har jag ju startat min blogg här på Blogger istället för att blogga direkt på min hemsida, du som brukar läsa mina bloggar får en länk på min hemsida.

Har funderat på året som vi precis avslutade, hur det har varit och vad jag har varit med om. Året började bra med en axel som läkte sakta men säkert och kom i gång med både simmning och styrketräning. Den 11 juni åkte jag, Sebastian, Sanna och Jocke upp till mitt Paradis och den 13 juni fick jag beskedet att jag blev uppsagd från mitt arbete pga arbetsbrist och sen dess har jag levt livets glada dagar och bara gjort sånt som jag gillar. Bakat bröd, pysslat med mina växter, fått upp växthuset, jagat älg, varit mycket i Muotka, umgåtts med mina fantastiska vänner. Efter en fantastisk sommar och höst tog jag flyget till Stockholm den 7 oktober, hektiska veckor med födelsedagar, Åbobesök innan vi den 2 november åkte till Las Palmas där vi njöt i 3 underbara veckor. Återvände sen till mitt paradis den 29 november för att baka fram till jul när jag inte har jobbat på badhuset. Firat jul och nyår med min älskade Curtan...

Ja mycket har jag hunnit med och när jag nu tittar i backspegeln så känns det som att året har gått väldigt fort. Även denna första dag har rusat fram trots att jag inte har gjort så mycket men nu är klockan snart 02.30 så jag borde komma i säng så jag orkar upp i någorlunda hygglig tid eftersom jag ska till Arbetsförmedlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar