lördag 14 januari 2012

Torsdag 12 Januari... Telmöte, brödbak & badhus

Satte en bröddeg direkt när jag hade klivit upp, kokade kaffe och tände en brasa. Det var inte mer än -10 grader denna morgon. Vad fort man vänjer sig vid kylan och tycker att -10 är näst intill blid väder.

Klockan 09.00 skulle jag ha varit på ett möte med min handläggare på Trygghetsrådet på Jakobsgatan i Stockholm men nu var det ju lite långt att åka så vi hade ett telmöte i stället och det gick alldeles utmärkt bra det med.

Efter brödbak och lite middag så var det dags för kvällens badhus pass. I kväll hade jag ett bra gäng med kids i bassängen.
Hemma igen så såg jag att jag hade haft besök av någon glad kamrat som hade möblerat om allt som var löst på verandan... och jag har nog mina misstankar vem det kan vara :)
Tv kväll även i kväll, tillhör ju inte vanligheterna direkt i denna fasighet men Mästerkockarna måste jag ju bara titta på och i kväll var det riktigt mysigt att luta sig tillbaks i soffan mot alla stora kuddar som jag har sytt.

Eldade lite innan det var dags att hitta upp till sköna sängen, funderade lite på livet och insåg att det var fredag i morgon ( fick även viss hjälp via FB där det var glada tillrop om att det skulle bli fredag) men för mig så är det inte riktigt någon skillnad på vardag och helgdag, alla dagar är ju rätt lika när man inte har något jobb att gå till. Har inte bestämt mig för om jag ska gilla eller ogilla det ännu, tiden får utvisa hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar