onsdag 18 januari 2012

Måndag 16 Januari...

Ja så var det måndag igen och ett totalt tomt blad i kalendern, inget planerat för dagen. Ute var grått och mulet -8 grader. Hörde på radion att man idag hade slutat köra Rödupps färjan, måste ju vara hisoriskt att färjan har gått till den 16 januari. Fixade med min licens ansökan och betalade in avgiften till den medan jag funderade på vad jag skulle hitta på. Kom på att leverbiffar var längesen jag gjorde och älglever hade jag i frysen... sagt och gjort, fram med köttkvarnen och ingredienserna för att mala till smeten. Blev ett jätte gäng med biffar.
En sväng till macken för att inhandla en kvällstidning innan lite middag. Värmde bastun och tog en skön bastu innan jag bänkade mig i soffan för att titta på Idrottsgalan. Ett stort Grattis till Charlotte och Ida som fick priset som Årets lag och självklart ett stort Grattis till Marcus Hellner som blev årets manlige idrottare. Tyvärr blev Marcus snuvad på Folketspris Jerringpriset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar