torsdag 5 januari 2012

Onsdag 4 Januari... Ensam kvar i Paradiset

Fy vilken sorglig morgon detta var, tror inte att jag någonsin har känt en sån saknad och ensamhet här i mitt paradis när Curt och Frej åkte.



Att inte veta vad mina vadagar ska bestå utav känns helt overkligt. Tog mig i kragen och ringde till att börja med rektorn på skolan och anmälde mig som vikarie på skolan och förskolan och hon lät väldigt positiv, nästa samtal gick till Fredrik på Forest hotell för att förhöra mig om han kunde behöva extra personal och även det samtalet var positivt, ska även besöka en skola i Pajala på måndag för att bekanta mig ifall de behöver vikarier. Måste se positvt på detta även om det kan kännas lite tungt men det ordnar sig säkert. Hade tänkt städa undan julen idag men vet inte riktigt vart dagen tog vägen när jag satt och började rensa på datorn, en himla massa gammalt skräp fanns det att rensa och nu verkar det som att den går så mycket bättre.
Åkte till butiken för att handla lite och sen hem igen för att bära några lådor ved innan det var dags för att värma på lite rester till middag. Diskat undan nu och suttit med Wordfeud, måste nog erkänna att jag är riktigt torsk på detta Wordfeud men kul är det, lite FB och tel har det väl också blivit i kväll och nu spelar Lasse Stefanz för fullt på Youtube, hittade en lista med 100 låtar som snurrar. Har även pratat med Curtan för en timme sen när han styrde upp på garage uppfarten hemma i Stuvsta, så skönt att han är hemma och att allt har gått bra, fast mysigast hade det varit om han hade varit kvar här...
Ute är det nu -9 grader så jag ska slänga in några vedpinnar i kökspannan innan jag kryper ner i den stora tomma sängen för att sova några timmar... Godnatt där ute...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar