onsdag 4 januari 2012

Tisdag 3 Januari...

Sov länge och fick en seg start på dagen men såna dagar behövs också ibland. Efter några koppar kaffe och lite frukost kom jag iaf i gång och gjorde den första degen till hällakakor, blev totalt 3 degar som jag bakade ut.
En tur till butiken och en fika hos Britta hann vi också med innan det var dags för att fixa middag som idag blev kokt torsk med äggsås och mandelpotatis.
Ute har det snöat precis hela dagen så Lasse kom som en räddande ängel med sin traktor och nu ser gårdsplanen ut som ett dansgolv igen.
Curtan plockade ihop saker som ska med i morgon och det känns så dystert att han ska åka, har funderat fram och tillbaks hur vi gör med Frej men har nu beslutat att han får åka med till Stuvsta eftersom jag inte vet om, när eller var jag får jobb och han kan ju inte vara ensam hemma längre stunder.
Avslutade dagen med att dra ut soptunnan till vägen och det var riktigt skönt ute, bara -3 grader på termometern.
Ja och så blev det förståss lite Wordfeud, inte bara jag som tycker det är roligt, Curtan har också fastnat i det. Mitt Nickname på Wordfeud är Tärendö om det är någon fler än jag som tycker detta är kul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar