lördag 7 januari 2012

Lördag 7 Januari....

Vaknade inte förrän klockan var 09.30 och utan huvudvärk, så skönt.... Klev upp och kokade mitt morgon kaffe och tände en brasa. Det luktar så gott i köket av blandningen från kaffe doften och eldningen, nästan så där som när man kokar kaffe i öppna spisen i Muotka. Löste melodikrysset som idag var riktigt lätt eller så är det så att jag har blivit duktigare, kommer ihåg när vi började lösa krysset ( hade en uppfattnining om att det bara var gamla människor som sysslade med sånt)  hur svårt det var men nu löser man det ganska enkelt. Åkte till butiken sen för att upptäcka att den inte hade öppnat ännu, det var ju nya tider efter Trettonhelgen så den öppnade inte förrän kl 13. Åkte till Britta och tog en fika med henne medan jag väntade på att butiken skulle öppna. Väl i butiken igen så var det tok mycket folk, tror nog att hela byn var där och kassakön slingrade sig i butiken, inte gjorde det mig något, bara ett trevligt sätt att prata med lite folk.
Hemma igen så skottade jag lite igen och hämtade lite ved, passade även på att klyva lite när det var så milt ute. Sen var det dags för att fixa lite middag som idag blev köttfärsbiffar med god getost i och stekt potatis till.
En massa Wordfeud förståss innan det var dags för att titta på Stjärnorna på slottet. Nu återstår inte så mycket mer utav kvällen och det som inte blev gjort idag finns säkert kvar i morgon också.

Lite kuriosa om den 7 januari som har haft betydelse för oss:
1927 – Världens första telefonsamtal mellan två länder genomförs mellan New York och London.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar