fredag 6 januari 2012

Torsdag 5 Januari... Revy på Tornedalsteatern

Sov på tok för länge även idag. Efter lite jobbsök så satte jag igång med att fixa dagens middag som jag skulle ha med mig till Eva. Värmde bastun och bastade och gjorde mig i ordning för en trevlig kväll medan rödvinsåsen reducerades.
Åkte sen till Eva i Pajala där vi skulle äta middag, Inga-Lill hade gjort en fantastisk förrätt, både vacker och god räkbakelse

Jag stod för varmrätten som var nötstek med hasselbackspotatis och rödvinsås och Eva hade fixat små efterrättspajer med hallon till.
Mätta och belåtna åkte vi sen till Tornedalsteatern för att titta på Jubelrevyn som hade premiär ikväll.
Skrattade så tårarna rann mellan varven, det var verkligen jätte roligt och alla amatörskådisar är ju helt fantastiska. Fick lära mig något nytt dessutom... GPS, vet du vad det egentligen betyder? Jo, för älgjägarna betyder det Gå På Skogen... =)
Åkte sen hem med snön vräkandes ner, riktigt otäckt att köra för när man fick möte var det så mycket snörök så man såg överhuvudtaget inte en tillstymmelse till väg.
Åkte till Kati och hämtade kassalåda och nycklar till badhuset eftersom det är jag som jobbar nästa vecka, hann även med en fika innan jag åkte hem. Skottade framför huset och garaget så jag kunde köra in bilen.

Resten av kvällen bestod utav Wordfeud och FB och lösenordsbyte på både FB och mailadresser eftersom någon annan hade loggat in på mitt FB konto.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar